مقدمه

بازی های فکری همیشه یکی از جذاب ترین سرگرمی ها بین عموم مردم بوده است. در زمان های گذشته بازی های فکری به صورت فیزیکی همانند منچ رواج داشته است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی همگی از بازی های فکری فیزیکی فاصله گرفته ایم. از میان بازی های فکری ارائه شده برای گوشی های هوشمند، بازی حدس کلمات و چند سوالی از همه پرطرفدارتر بوده و هست. امروز در دیجی آنباکس با نقد و بررسی اپلیکیشن کوئیزپول، بازی کلماتیک که یک بازی فکری است در خدمت شما هستیم. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی

کوئیزپول یک اپلیکیشن سرگرمی است که شامل سه بازی جذاب و فکری است که اطلاعات عمومی و ظرفیت هوش کاربر را به چالش می کشد. اپلیکیشن کوئیزپول  هر سلیقه ای در میان بازی های فکری در نظر گرفته که هر کاربری را راضی می کند. تفاوت کوئیز پول با دیگر اپلیکشن ها این است که علاوه بر سرگرمی، جوایزی نقدی هم برای کابران در نظر گرفته که نکته مثبتی برای کابران محسوب می شود.

تمایز کوئیزپول نسبت به سایر رقبا

مهم ترین ویژگی کوئیزپول این است که شما در کنار بازی و سرگرمی، می توانید به راحتی کسب در آمد هم داشته باشید. درواقع ویژگی مهم کوئیزپول نسبت به رقبا امکان کسب درآمد از بازی کردن است. شما در کوئیزپول یک حساب کاربری و یک کیف پول دارید و هر بار که در لیگ ویژه میلیونی برنده شوید مبلغ آن به کیف پول شما در بازی افزوده می شود. البته در نظر داشته باشید که سقف درخواست تسویه حساب مبلغ ۵۰ هزارتومان است.

البته طراحی کوئیزپول نیز برای ما جالب است چون که برخلاف اکثر اپلیکیشن ها از طراحی متریال دیزاین و فلت استفاده نشده و طراحی آن نیز نسبت به بقیه اپلیکیشن های هم رده نیز قابل توجه است.

در ادامه به بررسی جزئیات این اپلیکیشن می پردازیم.

نگاهی به جزییات

بازی کلماتیک

یکی از بخش های جذاب و سرگرم کننده کوئیزپول بازی کلماتیک است. نام کلماتیک خودش بیان کننده ویژگی های این قسمت از بازی است. بازی کلماتیک به صورت مرجله به مرحله طراحی شده است و شما برای اینکه به مرحله های بالاتر دست پیدا کنید بایستی مراحل قبل را بازی کرده باشید!

هر مرحله شامل یک جدول حروف است که شاید در نگاه اول فقط تعدادی حروف به نظر برسند اما اینطور نیست، در میان انبوهی از حروف فارسی بایستی به دنبال کلمات معنی دار بگردید و با کشیدن انگشت خود روی آن ها کلمه را انتخاب کنید. هنگامی که کلمه را پیدا کنید و کلمه به صورت کامل و خوانا در قسمت بالای صفحه قرار می گیرد. کلمات ممکن است به صورت عمودی، افقی و مورب پیدا شوند پس محدودیت برای خودتان قائل نشوید.

می توانید از قسمت علامت سوال متوجه بشوید که بایستی چه تعداد کلمات را پیدا کنید همچنین تعداد کلمات پیدا شده تا این لحظه به تفکیک تعداد حروف در اختیار شما قرار می گیرد.

هر مرحله قسمت کلماتیک بدین صورت خواهد بود و طبیعتا هر مرحله ای که پیشرفت کنید با سختی های جذاب و جالبی روبرو خواهید شد. البته اگر از سختی بازی کلافه شدید راهکار آسانی پیش روی شماست با پرداخت ۳۰ عدد سکه حروف اضافی را حذف کنید و راحت تر به پاسخ برسید. در صورتی که تمایل ندارید کلمات اضافه را حذف کنید یا اگر با حذف کلمات اضافه باز هم بازی برای شما سخت بود می توانید از قسمت راهنمای کلمات و با پرداخت ۳۰ عدد الماس اجازه بدهید که بازی کلمات را به شما نشان بدهد.

چالش روزانه

بخش دوم کوئیزپول با نام چالش روزانه در دسترس است. در این حالت بازی شما یک دسته بندی از سوالات را انتخاب می کنید و با پرداخت سکه لازم وارد بازی می شوید. سوالات به نوبت برای شما نمایش داده می شود و شما این بار با محدودیت زمانی برای پاسخ دهی روبرو هستید. چالش روزانه هنگامی جذاب می شود که متوجه می شوید اگر تنها یک سوال را اشتباه پاسخ بدهید یا اینکه زمان پاسخگویی به اتمام برسد بازی را باخته اید در این صورت دو راهکار پیش روی شما قرار می گیرد: از بازی انصراف دهید یا اینکه با دیدن یک ویدیوی تبلیغاتی به بازی خود ادامه دهید.

همچنین در صورتی که فکر می کنید محتوای یک سوال نامناسب است می توانید از طریق دکمه گزارش سوال، سوال را به توسعه دهندگان بازی کوئیزپول گزارش دهید.

لیگ ویژه میلیونی

جذاب ترین بخش بازی کوئیزپول لیگ میلیونی آن است که می توانید از آن کسب درآمد کنید اما صبر کنید کسب در آمد از کوئیزپول به این سادگی ها هم نیست باید از هوش و ذکاوت خود بالاترین بهره را ببرید چونکه با پاسخ دادن هر سوال پول آن با پول های قبلی شما جمع شده و به سوال بعد خواهید رفت. طبیعتا وقتی صحبت از دریافت جایزه می شود سطح سوالات نیز بالا و بالاتر می رود. اگر در بازی موفق شوید مبالغ بدست آمده به کیف پول شما واریز شده و در صورتی که مجموع مبالغ بیش از ۵۰ هزارتومان باشد می توانید درخواست تسویه دهید.

در لیگ ویژه نقاط امنی برای شما در نظر گرفته شده است که در ابتدا نقاط امن (سوالات امن) به شما نمایش داده می شود. وقتی در نقطه امن قرار داشته باشید می توانید یک نفس راحت بکشید چون حداقل به سطحی رسیده اید که بتوانید در مورد بازی تصمیم گیری کنید.

برای ورود به لیگ ویژه میلیونی شما باید کلید طلایی داشته باشید که در حالت عادی شما هیچ کلید طلایی ندارید پس برای خرید کلید باید به فروشگاه کوئیزپول مراجعه کرده و تعداد کلید مورد نیازتان را خریداری کنید.

فروشگاه

همانطور که پیش تر گفتیم، گاهی اوقات برای اینکه بتوانید بازی کنید نیازمند سکه یا کلید طلایی هستید. در فروشگاه می توانید با پرداخت مبلغ تعداد سکه یا کلید آن ها را خریداری کنید که برای سکه ها بسته هایی از ۱۰۰ تا ۱۱۰۰۰ سکه و برای کلید طلایی از ۱ الی ۱۱ سکه در فروشگاه قابل خریداری است.

البته برای بدست آوردن سکه رایگان و پول چندین راه برای شما در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

  • کد اختصاصی خود را دریافت کرده و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید به ازای هر فردی که با کد شما وارد بازی شود به شما ۵۰۰ تومان جایزه تعلق می گیرد.
  • سوال طرح کنید و در صورتی که سوال شما تایید شود ۳ سکه دریافت کنید.
  • صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام کوئیزپول را دنبال کرده و به ازای هرکدام ۲ سکه دریافت کنید.
  • هر ۱۲ ساعت یکبار گردونه شانس را بچرخانید و به صورت شانسی سکه دریافت کنید.
  • هر ۱۲ ساعت یکبار ویدیویی مشاهده کنید و به ازای مشاهده ویدیو سکه دریافت کنید. نکته جالب این بخش این است که مشاهده ویدیوها به صورت پلکانی است و در صورتی که ویدیوی اول را مشاهده کنید می توانید ویدیوی سطح بعدی را نیز مشاهده کرده و سکه های خود را افزایش دهید.
  • روزانه دوبار صندوق گنج را باز کنید و به صورت اتفاقی مقداری سکه دریافت کنید.
تنظیمات

قسمت تنظیمات شامل چندین بخش است که در ادامه آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • نام کاربری یا آواتار خود را تغییر دهید.
  • سکه رایگان دریافت کنید.
  • برای پشتیبانی کوئیزپول پیام بفرستید.
  • سوالات متداول در مورد کوئیزپول را مشاهده کنید.
  • صدای بازی را قطع / وصل کنید.
  • سیاست ها و قوانین حریم شخصی را مطالعه کنید.

مشکلات نسبت به رقبا

طراحی

یکی از مهمترین مشکلات کوئیزپول نسبت به رقبا طراحی آن است، با توجه به اینکه جدید ترین طراحی های روز همچون متریال دیزاین وجود دارد انتظار می رود چنین اپلیکیشینی از طراحی های متریال دیزاین استفاده کند.

همچنین آیکون ها و تصاویر به کار رفته در اپلیکیشن نیاز به بهبود و باز طراحی دارند.

مراحل

برخی از مراحل کوئیزپول سخت و برخی دیگر بسیار ساده هستند. میزان سختی و آسانی در یک بازی فکری بایستی دارای توازن باشد و بازی به گونه ای طراحی نشود که از مراحل آسان به مراحل سخت حرکت کنیم. چون در این صورت ممکن است کاربران بازی را ساده در نظر گرفته و از آن صرف نظر کنند. همچنین در صورتی که مراحل بازی بسیار سخت باشد باز هم تنها عده محدودی از کاربران که چالش در بازی ها را دوست دارند تمایل به بازی داشته و اپلیکیشن به نحو احسن دیده نمی شود.

راهنمایی ها

راهنمایی هایی که در کوئیزپول وجود دارند به یک دفعه بازی را ساده جلوه می دهند، برای مثال در صورتی که از گزینه حذف حروف اضافی استفاده کنیم جدول بازی خالی می شود و در این صورت بازی حالت چالش گونه خود را از دست می دهد. پیشنهاد ما این است که راهنمایی های بازی به صورت مرحله ای باشد و در هر مرحله از راهنمایی سکه بیشتری از کاربر کم شود، بدین طریق کاربران تلاش خواهند کرد که هرچه کمتر از راهنمایی های داخل بازی استفاده کنند.

جمع بندی

اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای پر کردن اوقات فراغت خود هستید، اگر انواع پرطرفدار بازی های فکری را یکجا می خواهید، اگر به دنبال یک سرگرمی خانوادگی هستید، اگر به دنبال بالابردن و محک زدن سطح اطلاعات عمومی خود هستید و مهمتر از همه اگر می خواهید در زمان استراحت خود با بازی کسب درآمد کنید و یک سرگرمی مفرح داشته باشید پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن کوئیزپول است.