مقدمه

اگر شما هم ساکن شهر های بزرگ هستید، برای استفاده از وسیله نقلیه شخصی گذشته از ترافیک و خستگی، دغدغه ای دیگر دارید یعنی پیدا کردن جای پارک مناسب. اما راه حل چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید، چرا که امروز نقد و بررسی اپلیکیشنی را برای شما آماده کرده ایم که برایتان پارکینگی مناسب و امن پیدا می کند.

معرفی

هنگامی که الوپارک را برای اولین بار باز می کنید، بهتر است در آن ثبت نام کنید. البته امکان مشاهده امکانات الوپارک بدون ثبت نام امکان پذیر است اما اگر قصد داشته باشید که پارکینگی را برای خود رزرو کنید نیازمند ثبت نام هستید.

الوپارک از Google Map بعنوان نقشه خود استفاده کرده است. همچنین مکان شما را به سرعت پیدا می کند.

انواع پارکینگ

پارکینگ هایی که الوپارک نمایش می دهد بر دو دسته هستند:

  • پارکینگ هایی که مربوط به خود الوپارک است.
  • دیگر پارکینگ های معمول سطح شهر که با الوپارک همکاری می کنند.

پارکینگ هایی که مربوط به خود الوپارک است با نمادی متفاوت روی نقشه نمایش داده می شود. و معمولا دارای تخفیف هستند.

صاحبان پارکینگ ها می توانند از طریق وبسایت الوپارک ثبت نام کنند. و پارکینگ آن ها هم در الوپارک نمایش داده خواهد شد.

تمامی پارکینگ هایی که روی نقشه الوپارک نمایش داده می شود لزوما دارای رزرو آنلاین نبوده و بعضی از آن ها همانند پارکینگ های سنتی عمل می کنند.

رزرو آنلاین

فلسفه وجود الوپارک رزرو آنلاین پارکینگ است. اپلیکیشن به سادگی مکان شما را پیدا می کند و پارکینگ های نزدیک را پیشنهاد می دهد. همچنین شما قادر هستید با توجه به مقصدتان، یک پارکینگ نزدیک را پیدا کنید.

البته با توجه به بررسی های ما الوپارک در سطح شهر بزرگ اصفهان پارکینگ مستقل ندارد. امیدواریم که به زودی این قابلیت برای اصفهان نیز فعال شود.

نحوه رزرو

همانطور که گفته شد شما پارکینگ مورد نظرتان را روی نقشه انتخاب می کنید سپس اطلاعات پارکینگ نمایش داده می شود. به سادگی ساعت ورود و خروج خود را تعیین کرده و آن را رزرو و مبلغ آن را از طریق درگاه امن بانک پرداخت کنید. به همین سادگی دیگر نگران جای پارک نیستید.

قبل از پرداخت مسیر حرکت شما به سوی پارکینگ روی نقشه به شما نمایش داده می شود.

ذخیره محل پارک خودرو

یکی از ویژگی های جالب الوپارک ذخیره محل پارک خودروی شماست! بگذارید با مثالی این قابلیت را برای شما شرح دهیم، شما به هر دلیلی کنار خیابانی پارک کرده و مجبور هستید از محل پارک خودرو فاصله بگیرید با الوپارک می توانید محل پارک خودرو را ذخیره نمایید.

جمع بندی

در برخی موارد نقشه الوپارک دچار کندی می شد و یافتن پارکینگ را سخت می کرد. امیدواریم در نسخه های آتی این اپلیکیشن، این مشکلات حل شوند.

همچنین باید اشاره کرد که وجود الوپارک برای شهر های شلوغی همچون تهران و اصفهان لازم و ضروری است و امیدواریم که الوپارک به سرعت شهرهای زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد.