مقدمه

شاید شما با اپلیکیشن هایی که در زمینه خرید و فروش عمومی همانند شیپور و دیوار آشنا باشید. همانطور که می دانید بیشتر افراد جامعه از این اپلیکیشن ها برای فروش لوازم خود که می توانند نو یا دست دوم باشد استفاده می کنند. اما تا بحال اپلیکیشن تخصصی برای فروش مصالح و لوازم ساختمانی نداشته ایم. امروز در دیجی آنباکس با اپلیکیشن بیل آشنا خواهیم شد. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی

نگاه اولیه

همانطور که در مقدمه ذکر شد اپلیکیشن بیل یک اپلیکیشن تخصصی برای کارهای ساختمانی است. قصد نداریم به جزییات وارد مسائل ساختمان و ساختمان سازی شویم اما در اپلیکیشن بیل از موارد اولیه ای همچون شن و سیمان تا موارد پیشرفته تری همچون کاشی و سرامیک یا کلید و پریز برای خرید پیدا می شوند. همچنین فروشندگان این محصولات می توانند از این اپلیکیشن استفاده کرده و محصولات خود را بفروشند.

نگاهی دقیق به اپلیکیشن

هنگامی که اپلیکیشن را برای اولین بار باز می کنیم با یک سری بنر در مورد اپلیکیشن روبرو می شویم.

اگر از این ها بگذریم وارد صفحه اصلی اپلیکیشن خواهیم شد که آگهی هایی نیز برای ما به نمایش در می آیند. استفاده از اپلیکیشن بیل و دیدن اگهی بدون نیاز به ثبت نام است اما اگر قصد ثبت آگهی یا چت را داشته باشید نیازمند ساختن حساب کاربری برای خود هستید.

فیلتر و جستجوی آگهی ها

فرایند جستجو در اپلیکیشن بیل ساده است، آیکون ذره بین را لمس کنید، عبارت خود را بنویسید و تمام! البته در مواردی که ما از اپلیکیشن بیل استفاده کردیم جستجوی ما نتیجه ای در پی نداشت که خود نکته ای ضعیف محسوب می شود.

همچنین امکان جستجوی صوتی وجود دارد. جستجوی صوتی با استفاده از موتور جستجوی صوتی گوگل صورت می پذیرد.

و اما فیلتر کردن آگهی ها یک بخش قدرتمند اپلیکیشن بیل محسوب می شود که به خوبی کار می کنند. فیلتر کردن شامل موارد تعیین بازه قیمت، نام محله و زمان انتشار آگهی است.

انتخاب مکان

مکان هایی که در اپلیکیشن بیل وجود دارند بسیار محدود هستند و همانند دیگر اپلیکیشن ها به تفکیک استان و شهر نیستند. که البته این مورد از بیل قابل قبول است چون قطعا به مرور زمان این قسمت باید کامل تر شود.

دسته بندی ها

در بیل دسته بندی و زیر دسته بندی های زیادی وجود دارد که همگی آن ها به موارد و مسائل ساختمانی مربوط می شوند. برای مثال دسته بندی های مصالح ساختمانی، حمل بار، خدمات ساختمانی، تاسیسات و… وجود دارد.

افزودن آگهی

برای اینکه در بیل بتوانید آگهی های خود را ثبت کنید نیازمند ثبت نام در اپلیکیشن با شماره تلفن خود هستید. هنگامی که شماره تلفن را وارد می کنید باید چند لحظه ای منتظر بمانید تا یک پیامک حاوی کد دریافت کنید. بعد از این مرحله به وارد کردن نام و نام خانوادگی و کد معرف (در صورت وجود) خواهید رسید، تبریک! شما در اپلیکیشن بیل ثبت نام کردید.

و اما به قسمت ثبت آگهی می رسیم. در صفحه ثبت آگهی امکان افزودن تصویر، عنوان آگهی، توضیحات، قیمت محصول و نهایتا تعیین محله وجود دارد.

نکته ای که برای قیمت محصول حائز اهمیت است امکان فعال نمودن قیمت به صورت تماس تلفنی است که با توجه به وضع این روزهای بازار نکته مثبتی است.

همچنین برای ثبت هر آگهی باید با قوانین و مقررات بیل موافقت کنید. شاید این قسمت مزاحم به نظر بیاید اما از نظر من شما هنگامی که قصد ثبت یک آگهی را دارید باید آگهی خود را با قوانین شرکتی که صاحب اپلیکیشن است مقایسه کنید که دچار مغایرت و رد آگهی نشوید.

بعد از ثبت آگهی، آگهی شما در لیست انتظار جهت تایید قرار می گیرد.

حساب کاربری (بیل من)

یکی از ابتدایی ترین بخش های حساب کاربری یک اپلیکیشن امکان تغییر مشخصات است. خوشبختانه اپلیکیشن بیل از این قاعده مستثنی نیست و امکان ویرایش نام و نام خانوادگی وجود دارد. البته انتظار داریم که امکان تغییر شماره همراه یا ثبت شماره همراه دوم وجود داشته باشد، امیدواریم در آپدیت های آتی اپلیکیشن بیل این امکان نیز افزوده شود.

کمی پایین تر شما کد معرف خود را مشاهده می کنید که با استفاده از گزینه اشتراک گذاری قادر هستید آن را به همراه لینک دانلود اپلیکیشن برای دیگران ارسال کنید.

از دیگر بخش های اپلیکیشن می توانیم به مشاهده آگهی های خود و آگهی های مورد علاقه اشاره کنیم.

دو مورد آخر تنظیمات حساب کاربری خروج و دریافت نوتیفیکیشن های اپلیکیشن است.

چت

همانند هر اپلیکیشن خرید و فروش دیگری بیل هم امکان چت با دیگران را برای شما فراهم کرده است. هنگامی که وارد این بخش می شویم با یک پیام خوشامد گویی از  طرف پشتیبانی روبرو می شویم.

امکان صفحه چت محدود به نوشتن پیام است و گزینه ای تحت عنوان ضمیمه وجود ندارد. البته ما از این بخش خرده نمیگیریم زیرا که نیازی به ارسال موارد اضافه در چت نیست و صرفا صحبت کردن با پشتیبانی یا خریدار / فروشنده است.

جمع بندی

اپلیکیشن بیل یک برنامه و پلتفرم اختصاصی برای هر فردی که با ساختمان یا ساخت و ساز سروکار دارد مفید است. بیل یک پلتفرم تخصصی برای خرید و فروش ایجاد کرده است که نیازمند حمایت کاربران برای رشد و بهبود است.