مقدمه

همیشه بحث مالی قضایی اعم از مهریه ، هزینه دفاتر رسمی ، هزینه دادرسی و… برای همه ی ما مورد سوال بوده است . اما صرف نظر از اینکه چه درگیر اینگونه مسائل باشیم یا نباشیم آگاهی از این دست مسائل امری واجب برای همه به خصوص قشر جوان محسوب می گردد.

نگاهی به برنامه

اپلیکیشن حسابدان قضایی یکی از نمونه های موفق و کامل در زمینه آگاهی های مالی در مسائل قضایی است . این اپلیکیشن با داشتن رابط کاربری کاربر پسند و اطلاعات جامع برای انواع محاسبه، یکی از بهترین مراجع برای محاسبه هزینه های قضایی است.

وجود آموزش های متنی یکی از نکات مثبت این اپلیکیشن می باشد.

در برخورد اول با اپلیکیشن مقدمه ای کامل از نحوه ی کارکرد اپلیکیشن و امکانات آن برای کاربر به نمایش در خواهد آمد که نکته مثبتی از کارایی این اپلیکیشن است . همچنین در صورت نیاز به مشاهده دوباره از طریق منو بازشوی سمت راست در صفحه اصلی اپلیکیشن با عنوان “مقدمه برنامه”قابل دسترسی است .

همچنین راهنمایی در صفحه اصلی اپلیکیشن برای آشنایی با نحوه کارکرد گنجانده شده که مرحله به مرحله کاربر را راهنمایی می کند .

محیط کاربری این اپلیکیشن از انتخاب رنگ و طراحی متریال خوبی بهره می برد که زیبایی و سادگی را تلفیق و ظاهری کاربر پسند را ارائه می دهد . همچنین امکانات برنامه به صورت لیست یا اسلاید به انتخاب کاربر به نمایش درمی آیند که نکته مثبتی در زمینه طراحی رابط کاربری و احترام به سلیقه کاربر است .

منوی باز شوی سمت راست صفحه اصلی اپلیکیشن به غیر از “مقدمه برنامه” که قبلا توضیح داده شد شامل راهنمای اشتراک ، بروز رسانی برنامه ارتباط و تماس با و … است . بخش ارتباط و تماس با ما اپلیکیشن حسابدان قضایی چندان کامل نیست اما راضی کننده است . امکان بروز رسانی برنامه کاربر را به صفحه برنامه در کافه بازار منتقل می کند .

برای استفاده از برخی از امکانات اپلیکیشن حسابدان قضایی نیازمند خرید اشتراک هستید که با توجه امکانات راضی کننده آن ارزش خرید بالایی دارد .

اپلیکیشن حسابدان قضایی محاسبه هزینه های ذیل را در اختیار کاربر قرار می دهد :

محاسبه مهریه به نرخ روز : پس ازانتخاب این گزینه ، ابتدا باید نوع مهریه که بر دو مبنای “وجه نقد” و”سکه” است ،”سال عقد” و “سال تادیه” (صرفا برای وجه نقد) انتخاب و مبلغ یا تعداد سکه را وارد کرده تا فرآیند محاسبه انجام شود . یکی از امکانات این بخش ، فراهم کردن استعلام قیمت سکه به صورت دستی یا آنلاین است که دقت محاسبه قیمت به روز و واقعی را دو چندان می کند و آسودگی و سهولت را برای کاربر به ارمغان می آورد .

محاسبه هزینه دفاتر رسمی : ابتدا با ید نوع دفتر که شامل “ازدواج و طلاق” و یا “اسناد رسمی” است انتخاب شود بعد از این مرحله نوع خواسته اعم از : صدور اخطاریه ، ثبت واقعه ازدواج ، ثبت واقعه طلاق بائن ، ثبت واقعه طلاق رجعی ، تهیه رونوشت از ثبت واقعه ازدواج و طلاق و ثبت رجوع و رجوع به مابذل و بذل مدت و فسخ نکاح انتخاب شده و فرآیند محاسبه صورت می گیرد .

محاسبه هزینه دفاتر الکترونیک قضایی : ابتدا نوع درخواست مانند تنظیم دادخواست/شکوائیه ، تنظیم اظهارنامه ، تایپ هر صفحه شرح اضافه ، اطلاع رسانی وضغیت پرونده ، چاپ و تحویل هر برگ اوراق قضایی و … انتخاب شده و سپس تعداد پیوست و مجموع افراد را انتخاب کرده تا محاسب صورت گیرد .

محاسبه خسارت تاخیر تادیه : نوع محاسبه بر مبنای “ماهانه” و “سالانه” صورت می گیرد . همچنین امکان بروزرسانی ماه و شاخص جدید در قسمت تعبیه شده است .

محاسبه هزینه دادرسی : پس از انتخاب “سال هزینه” و نوع هزینه مانند دعاوی مالی ، غیر مالی ، سکه و ارز اجرای احکام مدنی و … بهای خواسته یا محکومٌ به وارد شده یا در غیر اینصورت با انتخاب گزینه “بهای خواسته مشخص نیست” از وارد کردن آن صرف نظر می شود . در اینجا مرحله دادرسی اعم از بدوی ، واخواهی ،تجدید نظر و … مشخص شده و فرآیند محاسبه اجرا می گردد . همچنین می توان صلاحیت دادرسی را که در صلاحیت شورا هست یا خیر را مشخص نمود .

محاسبه حق الوکاله ، تمبر و مالیات وکیل : در این بخش پارامتر های ورودی “موضوع” شامل تمبر مالیاتی ، مالیات سالانه وکیل ، برآورد خواسته از طریق تمبراست و “نوع دعوا” ، “بهای خواسته یا محکومٌ به” ، “مرجع یا مرحله رسیدگی” و “وضعیت وکیل” می باشد ک توسط کاربر وارد و یا انتخاب شده و محاسبه صورت می گیرد .

محاسبه سهم الارث طبقات سه گانه : شاید یکی از کاربردی ترین محاسبات اپلیکیشن حسابدان قضایی بعد از محاسبه مهریه همین باشد . در این بخش کاربر می تواند سهم الارث را تا سه طبقه محاسبه کند و ریز محاسبات صورت گرفته را مشاهده کند . همچنین ماده های قانونی مورد استناد برای هر قسمت از محاسبه را مطالعه و مشاهده نماید .

محاسبه هزینه انواع دیه : این بخش نیز فرآیند محاسبه دیه را بر مبنای “جنسیت مقتول” ، “نوع دیه” را انجام می دهد و همچنین با انتخاب گزینه “قتل در ماه یا مکان حرام” دیه قتل و حرام و تغلیظ دیه را نیز محاسبه می کند .

محاسبه هزینه داوری دعاوی

به این نکته توجه داشته باشید که شما با خرید اشتراک ویژه به قیمت مناسب و از طریق کافه بازار می توانید به طور کامل و برای مدت مشخصی از تمامی امکانات موجود در حسابدان قضایی استفاده کنید.

تمایز نسبت به رقبا

  • طراحی رابط کاربری زیبا
  • حجم بسیار کم اپلیکیشن
  • سهولت روند محاسبه
  • کامل بودن امکانات برای محاسبه هر هزینه ی مالی قضایی

جمع بندی

اگرخواهان آگاهی در مورد مسائل مالی قضایی هستید ، اگر دچار سردرگمی در مورد محاسبه هزینه های قضایی هستید ، اگر به دنبال مرجعی برای محاسبه مهریه و سهم الارث می باشد ، اگر همه ی امکانات را با طراحی خوب و حجم بسیار کم مطالبه گر هستید ، پیشنهاد ما به شما اپلیکیشن حسابدان قضایی است که پاسخگوی کامل و جامعی به اگر های شماست و از سردرگمی های هر کاربری که دغدغه ی از دست مسائل را دارد را می کاهد .