مقدمه

امروزه پیشرفت تکنولوژی نه فقط ارتباطات، بلکه سبک زندگی همه ی ما را تحت تاثیر قرار داده است. کتاب و کتاب خوانی نیز از این قضیه مستثنا نیست. شاید تا مدتی قبل وقتی صحبت از کتاب و کتاب خوانی می شد، یاد کاغذ های کاهی و یک فنجان قهوه می افتادیم.

اما تکنولوژی در اینجا هم نفوذ کرده و رنگ و بوی تازه ای به دنیای کتاب ها داده است. شاید هنوز فراگیر نشده باشد ولی کتاب و کتابخانه های الکترونیکی با حل مشکلات کتاب خوانی سنتی توانسته اند به تدریج مفهوم جدیدی در این زمینه برای خود بسازند.

با استفاده از اپلیکیشن های کتاب خوان، کتابخانه ای به وسعت یک دنیا کلمه در گوشی هوشمندتان همیشه همراه شماست.

در اپلیکیشن های کتاب خوان می توانید به راحتی و با هزینه کمتر کتاب های مورد علاقه تان را تهیه نمایید، در هر زمان و هر مکان مطالعه کنید و لذت ببرید. در ادامه به نقد و بررسی یکی از اپلیکیشن های فعال در این حوزه می پردازیم که توانسته نظر کتاب خوان های حرفه ای را به خود جلب کند.

هر لحظه، هر جا که هستید، کتاب بخرید

کتابچین یک اپلیکیشن کتابخوان و یک فروشگاه دیجیتالی است که امکان خرید و مطالعه هزاران عنوان کتاب الکترونیک و همچنین کتاب صوتی را با قیمت ارزان تر از کتاب فیزیکی بر روی موبایل ، تبلت و رایانه فراهم می کند. دسته بندی اپلیکیشن کتابچین تا حد زیادی کامل است و حتی کتاب های صوتی و مجله ها و مطبوعات را نیز شامل می شود که باعث می شود از رقبا در این زمینه پیشی بگیرد. اگر در خرید مطمئن نیستید و یا دوست دارید ابتدا به مطالعه ی قسمتی از کتاب بپردازید، کتابچین این امکان را به شما می دهد تا قبل از خرید، نمونه متن کتاب را مطالعه نمایید.  برای تجربه هر چه بهتر یک خرید آسان میتوانید کیف پول خود را شارژ کنید و سریع تر از قبل خرید کنید.

لذت و راحتی مطالعه

هر کتابی که بخرید در قسمت کتابخانه من وجود دارد. با انتخاب یک کتاب می توانید مطالعه را شروع کنید. اپلیکیشن کتابچین با تعبیه امکانات زیر لذت مطالعه را به کاربر هدیه می دهد:

۱- شخصی سازی متن: کاربر این امکان را دارد که علاوه بر فونت و سایز متن، فاصله میان خطوط را نیز تعیین کند.

۲- جستجو در متن

۳- نشانه گذاری در صفحات

۴- فهرست پویا: کاربر می تواند با انتخاب یکی از بخش ها در فهرست به بخش مورد نظر برود.

رقبای کتابچین

فیدیبو، طاقچه و کتابراه از جمله رقبای کتابچین محسوب می شوند.

مزیت رقابتی کتابچین نسبت به بقیه رقبا

ماراتن : بخش جدیدی در اپلیکیشن کتابچین می باشد که خط کش یا سنجه جدیدی برای کتابخوان بودن کاربران ایجاد کرده است که با این سنجه، فرد می تواند میزان کتابخوان بودن خود را بسنجد. واحد این سنجه ، “چین” می باشد.
کاربران بر اساس ساعات مطالعه و یا هر فعالیتی که در زمینه کتاب مثل نقد کتاب و… در اپلیکیشن کتابچین انجام میدهند به آنها چند چین تعلق می گیرد. که می توانند مجموعه امتیاز خود را به واحد چین از بخش ماراتن مشاهده کنند.
به این شکل حس رقابتی در کاربران ایجاد شده که می توان میزان مطالعه را در آنها افزایش داد و در صورت استقبال از این طرح در آینده، کتابچین می تواند مرجعی برای محاسبه و اعلام سرانه مطالعه کتاب الکترونیک با اطلاعات کاملا واقعی و دقیق باشد.
این قسمت شامل بخشهای زیر است:
• میزان مطالعه روزانه، هفتگی و ماهانه و سالانه
• امتیاز هر کاربر بر اساس چین
• رتبه کل کاربر نسبت به کاربران دیگر و مشاهده ۱۰ رتبه برتر و میزان امتیاز (چین) آنها
• برترین کاربران: شامل رتبه های برتر ، خوانندگان برتر ، نقادان برتر، معرفان برتر در بازه های زمانی روز ، هفته و ماه

همچنین در بخش ماراتن می توانید از وضعیت دوستان خود آگاه شوید.

مزایای دیگر کتابچین

۱. قیمت پایین: کتابچین با حذف فرآیندهای هزینه بر نظیر کاغذ، چاپ، توزیع،انبارداری، نیروی انسانی و… باعث کاهش هزینه تولید کتاب و در نتیجه کاهش قیمت تمام شده کتاب می شود تا یک سوم قیمت چاپی
۲. کتابهای رایگان: در کتابچین بیش از هزار کتاب رایگان وجود دارد
۳. امکان مشاهده فایل نمونه کتاب در سایت (بدون نیاز به نصب اپلیکیشن)
۴. قابلیت نصب در تمام سیستم عاملهای ویندوز، اندروید و آی او اس
۵. کتابخانه من که کتاب ها در دو دسته بندی متنی و شنیداری دسته بندی می کند. همچنین بخشی با عنوان کتاب های نمونه یا پیشنهادی نیز دارد.

البته تمام تمرکز مجموعه کتابچین ،کامل کردن آرشیو کتابها می باشد چون تعداد کتاب ها نسبت به رقبا کمتر است اما روز به روز به تعداد کتابها افزوده می شود.

پشتیبانی و تماس با ما

تیم پشتیبانی کتابچین راه های ارتباطی و پشتیبانی کاملی را پیشبینی نموده است. سرعت پاسخ گویی تیم پشتیبانی نسبتا یالاست.

جمع بندی

تکنولوژی با زندگی ما عجین شده است. هر روزه زمان زیادی را صرف مطالعه مطالب فراوان و گاهی بی ربط به هم در شبکه های اجتماعی می کنیم. اینجاست که حضور اپلیکیشن کتابچین در تلفن همراه ما منشا مفیدی برای مطالعه در کنار تکنولوژی خواهد بود.