مقدمه

قبل از هر چیزی باید با انواع ویروس ها آشنا شویم …

ویروس‌ها برنامه‌هایی هستند که با هدف سرقت و یا تخریب اطلاعات موجود در دستگاه قربانی ساخته می‌شوند.

همچنین علاوه بر ویروس ها، اپلیکیشن هایی هستند که با مشغول کردن منابع سخت افزاری دستگاه، نه تنها موجب کاهش سرعت آن می‌شوند بلکه شارژ باتری را نیز بیش‌تر از حد نرمال مصرف می‌کنند.

از آن جایی که ویروس‌ها هر نوع سیستم عاملی را اعم از ویندوز، اندروید و iOS مورد حمله قرار می‌دهند، لزوم استفاده از آنتی ویروسی که محافظت از انواع سیستم‌ها را تضمین کند امری حیاتی به شمار می‌رود.

اپلیکیشن سایگا که در ادامه قصد نقد و بررسی آن را داریم، با ارائه امکانات منحصر به فردی همچون « افزایش سرعت دستگاه، افزایش سرعت و امنیت اینترنت، بهینه سازی حافظه دستگاه، اسکن سه مرحله‌ای برنامه‌ها و افزایش طول عمر باتری » تلفن هوشمند اندرویدی شما را در برابر خطرات احتمالی مصون نگاه خواهد داشت.

جهت نصب این برنامه کاربردی می‌توانید از طریق مارکت معتبر کافه بازار و یا باکس دانلود همین پست اقدام کنید.

نگاهی به برنامه

برخلاف اکثر آنتی ویروس‌های داخلی یا خارجی، سایگا به صورت کاملا رایگان و با پرداخت درون برنامه ای ( صرفا جهت حمایت از پروژه ) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین کسب مجوز از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال به شماره ۲۰۱۲۸۸۷۶ خیال شما را از بابت یک نرم افزار امن، راحت می‌کند.

در هنگام ورود به برنامه، صفحه اصلی مقابل رویتان گشوده شده که آیتم‌هایی نظیر « اسکن و بهینه سازی، آپدیت برنامه و سایر امکانات » را در اختیار قرار می‌دهد. در ادامه به شرح مختصری از هر آیکون خواهیم پرداخت.

پرداخت درون برنامه ای سایگا صرفا جهت حمایت شما از پروژه است و تمامی امکانات برنامه به رایگان در اختیار شماست

طراحی و ظاهر سایگا

رابط کاربری سایگا ، رابط کاربری ساده و کاربر پسند بوده و تمامی امکانات برنامه ، به سادگی در دسترس کاربر قرار دارد.

پس از نصب برنامه و اجرای آن ، به صفحه راهنما منتقل خواهید شد که توضیحاتی در مورد امکانات برنامه به شما داده خواهد شد. همچنین در بخش پشتیبانی می توانید با تیم پشتیبانی این اپلیکیشن در ارتباط باشید و سوالات خودتان را از تیم پشتیبانی بپرسید.

تمایز نسبت به رقبا

مهم ترین وجه تمایز سایگا را می توان رایگان بودن آن دانست. همانطور که قبلا اشاره شد، پرداخت درون برنامه ای صرفا جهت حمایت از پروژه است و تمامی امکانات برنامه به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

از مزایای استفاده این اپلیکیشن میتوان به پشتیبانی ۲۴ ساعته و امکان به روز رسانی دیتابیس آنتی ویروس اشاره کرد.

ساده ولی قدرتمند …

در ادامه به نقد و بررسی بخش های اصلی این آنتی ویروس می پردازیم :

اسکن و بهینه سازی

با لمس این دکمه، کلیه نرم افزارهای موجود در دستگاه مورد بررسی قرار میگیرند و درصورت یافتن ویروس یا بد افزار ، برنامه به صورت خودکار آن را حذف می کند . در واقع با انجام اسکن ، فایل‌های غیر ضروری دستگاه نیز سریعا حذف شده که افزایش سرعت دستگاه و طول عمر باتری را به دنبال خواهد داشت.

قابل ذکر است که تمامی سرویس‌های از پیش تعریف شده، همزمان با اسکن اولیه فعال خواهند شد و نیازی به تنظیمات جداگانه‌ای نیست.

آپدیت برنامه

هر از چند گاهی با لمس این آیکون، نسبت به آپدیت آنتی ویروس اقدام کنید! با به روز کردن دیتابیس برنامه، این امکان را به برنامه می دهید تا جدید ترین ویروس ها را شناسایی و نابود کند. همچنین به لطف سرور های پر سرعت و استفاده از پروتکل امنیتی https فرایند آپدیت برنامه در بستری امن و پرسرعت انجام خواهد شد.

افزایش سرعت دستگاه

در نسخه جدید آنتی ویروس سایگا، شاهد اضافه شدن بخش افزایش سرعت هستیم . شما با انتخاب این گزینه می توانید مقداری از رم اشغال شده توسط برخی از برنامه های غیر ضروری و غیر کاربردی را آزاد کرده و به سرعت دستگاه خود بیافزایید.