مقدمه

این روزها با گسترش و همه گیر شدن اینترنت عموم مردم استفاده از شبکه های اجتماعی را ترجیح می دهند، اما ارسال پیامک (به انگلیسی: SMS) هنوز هم یکی از راه های اطلاع رسانی و تبلیغات است.

فراز اس ام اس جزء سایت های مطرح ایران برای ارسال پیامک های تبلیغاتی و ارسال پیامک اطلاع رسانی می باشد و حتی قابلیت ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره های مسدود را در اختیار شما قرار می دهد.

اپلیکیشن فراز اس ام اس قابلیت ارسال پیامک به شهرهای مختلف بر اساس نوع سیمکارت دائمی یا اعتباری را دارد، می توانید مشخص کنید که پیامک شما به صاحبان مشاغل خاصی ارسال شود و حتی قابلیت ارسال پیامک از طریق فایل اکسل و ارسال پیامک از طریق کد پستی را در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه با اپلیکیشن کاربردی فراز اس ام اس آشنا می شویم.

معرفی

هنگامی که اپلیکیشن فراز اس ام اس را نصب و برای اولین بار آن را اجرا می کنید با یک معرفی سه قسمتی در مورد اپلیکیشن روبرو می شوید که طراحی جذاب و توضیحات کاربردی در مورد اپلیکشین دارد.

 

اگر برای اولین بار است که از اپلیکیش فراز اس ام اس استفاده می کنید در این صورت نیازمند یک حساب کاربری هستید.

استفاده از اپلیکیشن نیازمند ثبت نام در سایت می باشد، برای این منظور بایستی به سایت فراز اس ام اس مراجعه کرده و یکی از بسته های ارسال پیامک را خریداری فرمایید.

بررسی دقیق

هنگامی که وارد اپلیکیشن می شوید ۹ بخش اصلی اپلیکیشن به صورت کاشی (به انگلیسی: Tile) قرار داده شده است که دسترسی به امکانات اپلیکیشن را ساده می کند. در ادامه با این ۹ بخش آشنا می شویم.

پیامک انبوه

از قسمت پیامک انبوه می توانید بر اساس استان و شهر و نوع سیمکارت پیامک ارسال کنید

ابتدا استان، سپس شهر را انتخاب کرده و نهایتا نوع سیمکارت (اعتباری / دائمی) را انتخاب کنید، سپس با استفاده از نوار لغزان پایین تعداد شماره های مد نظرتان را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که محدودیت تعداد ۱۰۰.۰۰۰ پیامک در این قسمت وجود دارد. سپس با انتخاب گزینه ادامه می توانید پیامک خود را نوشته و ارسال کنید.

پیامک به بانک مشاغل

از این قسمت می توانید بر اساس عنوان شغلی و گرایش پیامک ارسال کنید. چنین امکانی برای تبلیغات هدفمند مناسب است.

در ابتدا از لیست عنوان شغل را انتخاب کرده سپس گرایش مد نظر را انتخاب کنید و از نوار لغزان پایین صفحه تعداد شماره های مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با انتخاب گزینه ادامه می توانید پیامک خود را نوشته و ارسال کنید.

پیامک کد پستی

از این قسمت می توانید بر اساس کد پستی به صورت منطقه ای پیامک ارسال کنید. چنین امکانی برای کسب و کارهای کوچک و محلی مفید و مناسب است.

در ابتدا از بین دو اپراتور همراه اول و ایرانسل یکی را انتخاب کرده و در صفحه بعد ۵ رقم ابتدایی کد پستی خود را وارد کنید، در نهایت از نوار لغزان پایین صفحه تعداد شماره های مد نظر خود را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه ادامه می توانید پیامک خود را نوشته و ارسال کنید.

پیامک به مخاطبین

اگر تمایل دارید که برای مخاطبین خود با استفاده از خط اشتراکی یا اختصاصی که از فراز اس ام اس خرید کرده اید پیامک ارسال کنید این گزینه مناسب شماست. البته استفاده از این قسمت نیازمند دسترسی به مخاطبین تلفن همراه شماست.

به راحتی می توانید از میان لیست مخاطبین خود شماره های مد نظر را انتخاب کرده و در صفحه بعد پیام خود را نوشته و ارسال کنید.

پیامک به دفترچه تلفن

فراز اس ام اس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید از لیست شماره هایی که تا بحال برای آن ها اس ام اس ارسال کرده اید دفترچه تلفن بسازید. برای مثال می توانید دفترچه تلفنی با عنوان “همکاران” یا “دوستان” ایجاد کرده و برای شماره هایی که در این دسته بندی قرار می گیرند به صورت انبوه پیامک ارسال کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای ایجاد دفترچه تلفن باید از پنل مدیریت تحت وب فراز sms اقدام کنید. همچنین افزودن شماره تلفن به دفترچه تلفن از طریق اپلیکیشن محیا شده است.

پیامک از طریق فایل اکسل

در صورتی که پیش تر از سامانه پیامکی دیگری استفاده کرده اید و از لیست مخاطبین خود خروجی اکسل دارید به راحتی هرچه تمام می توانید فایل اکسل را از این قسمت به اپلیکیشن داده و پیامک خود را ارسال کنید. توجه داشته باشید که استفاده از این قابلیت نیازمند دسترسی به حافظه تلفن همراه شماست.

پیامک به شماره

در صورتی که قصد دارید پیامکی را به صورت تکی برای یک شماره بفرستید می توانید از این قسمت شماره (های) مد نظر خود را وارد کرده و اقدام به ارسال پیامک کنید.

نکته مهم: در تمام قسمت های مذکور با انتخاب گزینه ادامه با صفحه ای شبیه به صفحه زیر روبرو می شوید که طراحی منحصر به فرد و هوشمندی دارد که تعداد کارکترهای پیامک و تعداد پیامک ها را برای شما می شمارد. همچنین از این صفحه می توانید خط پیامکی خود جهت ارسال را انتخاب کنید.

پیام های دریافتی

این قسمت همانند صندوق ورودی عمل می کند و در صورتی که دارای خط اختصاصی باشید می توانید پیامک های دریافت شده از دیگران به شماره خود را مشاهده کنید. البته عنوان این صفحه دارای اشکالاتی است که نیازمند بررسی و رفع از سوی تیم برنامه نویس اپلیکیشن فراز اس ام اس دارد.

پشتیبانی

مشتری مداری یکی از مهمترین و برترین ویژگی های لازم برای هر مجموعه ای است. هر مجموعه تجاری بایستی یک راه یا کانال ارتباطی با مشتریان خود ایجاد کند، اپلیکیشن فراز اس ام اس در قسمت پشتیبانی اینکار را به درستی انجام داده است و از طریق فرم داخل اپلیکیشن می توانید پیام خود را به پشتیبانی ارسال کنید.

تنظیمات

از منوی سمت راست اپلیکیشن فراز اس ام اس می توانید به تنظیمات اپلیکیشن دسترسی داشته باشید. تنظیمات اپلیکیشن شامل تغییر / ثبت خطوط پیشفرض اپلیکیشن است. چنین امکانی شما را از انتخاب خط در هربار ارسال پیامک بی نیاز می کند.

 

تمایز نسبت به رقبا

همانطور که تا الان متوجه شده اید اپلیکیشن فراز اس ام اس یک اپلیکیشن تمام عیار برای ارسال پیامک است. برای کسانی که تمایل دارند تمام کارهای خود را با تلفن همراهشان انجام دهند فراز اس ام اس گزینه مناسبی است چونکه تمام امکانات پلن کاربری نسخه وب را در یک اپلیکیشن خلاصه کرده اند. همچنین رابط کاربری و تجربه کاربری فراز اس ام اس از نظر تیم نقد و بررسی دیجی آنباکس نمره ۱۰ از ۱۰ می گیرد.

همچنین طبق بررسی های صورت گرفته توسط تیم دیجی آنباکس، فراز اس ام اس رقیب جدی نداشته و یکه تاز این عرصه است.

جمع بندی

با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی و استفاده روز افزون مردم از تلفن های همراه باید این نکته را در نظر گرفت که جامعه موبایل بازها را نباید از دست داد. شاید طراحی وبسایت به صورت واکنش گرا مشکل را بتواند حل کند اما وجود یک اپلیکیشن اعتبار دوچندانی را برای یک برند ایجاد می کند. مجموعه فراز اس ام اس از همین نکته مهم بهره گرفته و اپلیکیشن با طراح و رابط کاربری را تدارک دیده است که کاربران دستگاه های اندرویدی نیز بتوانند به راحتی از قابلیت های پنل تحت مدیریت فراز اس ام اس استفاده کنند.